27 Ağustos 2011 Cumartesi

LYS sonrası hiç tercih edilmeyen 13 bölüm

LYS yerleştirme sonuçlarına göre öğrenciler bu yıl farklı üniversitelerden 11 bölüme hiç kayıt yaptırmadı.
Sekizi profesör, 33 öğretim görevlisi var, öğrenci yok!
Tüm kontenjanları boş kalan bölümleri araştıran VATAN, çarpıcı bir tabloyla karşılaştı. Çünkü bunlar arasında 8’i profesör, 33 öğretim elemanı olan bölüm bile var...

YÖK Başkanı Yusuf Ziya Özcan, bu yıl üniversitelerde bazı alanların öğrenciler tarafından tercih edilmediğini belirterek, rağbet görmeyen Fizik, Kimya, Biyoloji ve Su Ürünleri gibi bölümlerin kapatılacağı sinyallerini vermişti.

Özcan’ın şok etkisi yaratan bu açıklamalarının ardından ‘öğrenci çekemeyen o bölümler’i araştırıldı. YÖK verilerinden yola çıkarak yaptığı inceleme ile kontenjanları boş kalan bölümlerin inceleyen Kültür Üniversitesi ARGE merkezi Yönecisi Burak Kılanç, çarpıcı bir tablo ortaya çıkardı.

Herşey var, öğrenci yok!

Bu araştırmaya göre Türkiye genelinde ikinci öğretim dahil 37 bölümü bir öğrenci bile tercih etmedi. Örgün eğitim olarak tercih edilmeyen bölüm sayısı ise 11. Ancak bu bölümlerin öğretim kadrosu ise profesöründen araştırma görevlisine kadar neredeyse eksiksiz olarak hizmet veriyor.

Örneğin bu yıl hiçbir öğrencinin tercih etmediği Niğde Üniversitesi Fizik Bölümü’nde ikisi profesör, üç doçent toplam 20 öğretim elemanı tam kadrolu olarak çalışıyor.

Süleyman Demirel Üniversitesi Su Ürünleri Mühendisliği bölümünde ise 8’i profesör 33 öğretim elemanı çalışıyor. Bu bölümlerin bu yıl eğitim vereceği öğrenci sayısı ise sıfır. Peki bu bölümlerin yöneticeleri bu duruma ne diyor? İşte onların ağzından bölümlerindeki son durum:

‘Öğrenciler iş bulamıyor’

Prof. Dr. Refik Kayalı (Niğde Üniversitesi Fizik Bölüm Başkanı): “30 öğrenci kontenjanlı fizik bölümümüze bu yıl hiçbir aday başvurmadı. Geçen yıl 16 öğrenci başvurmuştu.

İkinci öğretim bölümünü tamamen kapadık. Şimdi bölümde ikisi profesör, üçü de doçent olmak üzere 20 öğretim elemanı tam kadrolu olarak çalışıyoruz. Bu yıl yeni gelen öğrenci olmadığı için hocalarımız araştırma çalışmalarına ağırlık verecek.

Öğrencilerin aslında böyle önemli bir bölümü iş bulamadıkları ve öğretmen olamadıkları için seçmediklerini iyi biliyoruz.“

“Balıkçılıkla karıştırıyorlar”

Prof. Dr. Öznur Diler (Süleyman Demirel Üniversitesi Su Ürünleri Mühendisliği Fakültesi Dekanı): “8’i profesör 33 öğretim elemanının çalıştığı bir fakülteyiz. Ancak 30 kontenjanlı fakültemizi bu yıl hiçkimse tercih etmedi. Geçen yıl 16 öğrencimiz vardı.

İnsanlarımız su ürünlerini balıkçılıkla karıştırıyor. Oysa ki, su ürünleri mühendisliği biyolojik üretimde, gıda işleme ve yem fabrikalarında çalışır. Türkiye’de toplamda 17 su ürünleri fakültesi var. Mezunların çokluğundan dolayı iş bulma sıkıntısı yaşanıyor.”

‘Bu yıl tercih edilmedik’

Yard.Doç. Yaşar Bedirhan (İbrahim Çeçen Üniversitesi Dekan Yardımcısı): “3 yıl önce kurulduk ve geçen yıl 12 öğrencimiz vardı. Biyoloji ve Fizik bölümlerinden de bazı öğretim elamanlarımız geçen yıla kadar kimya bölümünde de ders verdi.

Toplam iki laboratuvarımız var. Bölümümüzün 60 kontenjanı var ama bu yıl tercih edilmedik.

İşte boş kalan o bölümler

Adıyaman Üniversitesi Fizik

Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Kimya

Ahi Evran Üniversitesi Fizik

Amasya Üniversitesi Fizik

Bingöl Üniversitesi Su Ürünleri Mühendisliği

Bitlis Eren Üniversitesi Kimya

Karadeniz Teknik Üniversitesi Ağaç İşleri Endüstri Mühendisliği (M.T.O.K.)

Kilis 7 Aralık Üniversitesi Kimya

Niğde Üniversitesi Fizik

Selçuk Üniversitesi Biyokimya (İngilizce) (UOLP-Montana State Bozeman)

Süleyman Demirel Üniversitesi Su Ürünleri Mühendisliği

Kaynak: Vatan

Hiç yorum yok: