2 Şubat 2009 Pazartesi

2010'da katsayı uygulaması kalkıyor

Meslek lisesi mezunlarının farklı alanlarda eğitim görmesinin önünü kapatan katsayı uygulaması kaldırılıyor. Yeni sistem öğrenci başarısına endeksli olacak..
YÖK, imam hatip lisesi mezunları başta olmak üzere meslek liselilerin üniversiteye girişlerini zorlaştıran farklı katsayı uygulamasını değiştirmek için toplanıyor.

Yeni sistem ile başta imam hatip lisesi mezunları olmak üzere meslek liseliler, alan sınırlaması ve katsayı engeline takılmadan istediği bölüme girebilecek. Yeni sistemin tek kriteri "öğrenci başarısı" olacak. Yeni sisteme göre iki aşamalı sınav yapılacak. İlk sınavdaki barajı geçen öğrenciler bitirdikleri lisenin türüne, mezun oldukları alana bakılmadan gitmek istedikleri bölümün istediği puan türüne göre "matematik, Türkçe, fen, sosyal ve yabancı dilden" oluşan 5 sınavdan birine girecek. Sayısal ağırlıklı lise türünden mezun olan öğrencinin hukuk fakültesini tercihinde veya imam hatipli bir öğrencinin mühendislik fakültesini tercihinde girdiği sınavlarda aldığı puanlar dışında bir sınırlama olmayacak. Üniversitelerin belirlediği puan türlerinde belli bir başarıyı yakalayan öğrenci aldığı puanla istediği bölüme gidebilecek. Yeni sistem de yasal zorunluluk olan ortaöğretim başarı puanı da öğrencinin ikinci aşama sınavlarında aldığı puanlar eklenecek.
Ancak 2009 yılında yapılacak değişiklik ile katkı oranı aşağı çekilen bu puan, farklı katsayı uygulaması da kalkacağı için öğrenciler için bir sorun yaratmayacak.

kaynak:milliyet
.
.
.

20 yorum:

Adsız dedi ki...

bu nsl bi uygulama hala anlamş deilim.inş.ii olur sonucu=(

Adsız dedi ki...

bu uygulama bizim için iyi mi yoksa kötümü hala anlamadım.ben meslek liseliyim.inşallah iyi olurda bizde gün yüzü görürüz.

Adsız dedi ki...

ben anadolu meslek lisesi endüstriyel otomasyon teknolojileri alanında okuyorum..bizim fizik,kimya,biyoloji ve hatta matematik desimiz bile yok..bence bizide düşünmeleri lazım bu yeni sistemde arada kaynayıp gideceğiz..atl ve aml arasındaki farkları göz önüne almaları lazım.. :( :(

Adsız dedi ki...

bir birey meslek lisesini seçti diye ömür boyu o yoldan gidecek diye birşey yok zamanla fikrini değiştirebilir bu çok normal birşey. bireye saygı bu mu yani sizce? rehberlik okumuş insanlarız çoğumuz bunu mu öğrendik yani tek bir yol seç oradan devam et yazık yazık... hem imamhatip liselerindeki öğrenciler anadolu liselerindeki boş insanlardan kat kat zeki ve çalışkan bunu bili. haa bende düz lise mezunuyum şu an matematik öğretmeniyim. çalışan hak ediyor yata yata üniye gitm devrri bitti.

Adsız dedi ki...

Arkadaşlar merak etmeyin yıllardır hepimizin beklediği bir uygulama bu.Mesela ben eşit ağırlık çıkışlıyım fakat sözel puanım eşit ağırlık puanımdan yüksek oluyordu.Alandışı olduğu için puanım kırılıyor ve her sene kazandığım halde yerleşemiyordum:( Bundan sonra bu uygulama kalkacak anlaşılan:)

Adsız dedi ki...

arkadaş bu çok güzel bir uygulama allah bu hükümeti başoımızdan eksik etmesin ben and. tek öğrencisiyim ilk önce amcım elektrik elektronik mühendisi olmaktı ama amacım değişti artık rahatlıkla dil bölümü tercih edebiilirim.değilmi arkadaşlar

Adsız dedi ki...

sözeller için kötü bir uygulama oldu.sonuçta bir sözel öğrencisi için matematik zordur ama bir sayısal ve eşit ağırlık öğrencisi çok rahat türkçe yapabilir.bu noktada sözel öğrencileri hiç e sayılmaya başlandı.başka bir örnek ise psikoloji sorularını sözel öğrencisi çözüyor ama bölümünü hiç sorusunu çözmeden eşit ağırlık öğrencisi kazanıyor.sözelci ise psikoloji vb. bilimlerle ilgilenmesine rağmen matematik yüzünden tercih edemiyor.bu haksızlıklarda giderilirse daha düzgün bir uygulama olacağına inanıyorum.

niL dedi ki...

meslek lisesi çıkışlılar bizlerle yani anadolu liselilerle aynı üniversiteye nasıl olurda gidebilme hkkına sahipolur? biz 8. sınıftayken ders çalşp üniye hazrlk için iyi bir anadolu lisesi kazanırken onlar serserilik yaptı simdi onlar ödüllendirilior bu hükümmetten anc böle bişe beklenirdi!

Adsız dedi ki...

en son yazan arkadasıma hiç bi şekilde katılmıorum bütün meslek liselerini aynı katagoride degerlendirmen cok yanlış sen bastan hazırlanmıs olabilirsin ama o zaman gidemeyen ögrenciler için bu sırf calışmamaktan kaynaklandıgını söyleyemezsin eger bu ülkede eşitlik olucaksa ve buda egitim sisteminde olucaksa sen anadolu ben meslek diğeri düz bu farkın olmaması gerekir herkesin eşit ünilere gtmeye hakkı olması gerekir diye düşünüorum.....

Adsız dedi ki...

nil adlı kullanıcı kendini birinci sınıf diğerlerini ikici sınıf vatandaş olarak görüyo galiba...! çoook yazık anadolu lisesi ona sadece diploma vermiş başka bişiyleri eksik kalmış...

veciz bi söz var "diploma cahilliği alır, eşşeklik baki kalır" diye...


yeni sistem çok harika hiçkimsenin önünü kapatmıyor ve çalışan insanı daha çalışmaya teşvik ediyor.

Adsız dedi ki...

biz k.maraş anadolu imam hatip lisesi öğrencileriyiz diğer öğrencilerle eşit haklara sahip olmak istiyoruz diğer meslek liseli arkadaşlarımız için de temennimiz aynıdır sistemde bir değişiklik olmamasını ümit ediyoruz

Adsız dedi ki...

bende sözel bölümü öğrencisiyim tam olarak bilmesemde bizim için kötü oldu galiba :( umarm herkes istediği bölümü seçer ... ben şu anda sözeli seçtiğim içn çk pişmanm istediim blm ea da:(

Adsız dedi ki...

ya açıkcası ben anlamadım ben meslek lisesi çıkışlıym puanım iyi sayılırdı ama ne yazıkki istediğim bi türlü olmadı :S şimdiki sistemde ne yapmaya çalışıyorlar bi fikri olan warmı anlatrsa sevinrm gerçi herbölümü seçebilme hakkımız olacakmış ama bizde matematik yok söylerlermi acaba nasl seçelim hata onlarda meslek liseliriene hep branş dersleri öğrettiler mat.felam nerde öğretseydiler ya ozmn şimdi buralarda yorum yazmk zorndada kalmazdık :S

Adsız dedi ki...

bu uyugulama inşallah herkes için en hayırlısını verir. ben genel lise sözel çıkışlı biri olarak bu siistemi beğendim. ayrıca meslek liseli arkadaşlarımın önüde açılmış oldu.

elif dedi ki...

allah hayırlara vesile etsin
aminnnnnnnnnnnnnn

Adsız dedi ki...

kaysayı uygulamasının kalkması hiç ii olmadı..!herkes bitirdiği bölümden tercih yapsa ve önceki uygulamaya devam edilse daha ii olacaktı boşuna anadolu lisesi okumuş olduk meslek liselerinin önlerinin açıllmasıyla.....

Adsız dedi ki...

ben meslek lisesi okuyorum son bir çaba ile son senemize matematik çoğrafya getirdiler 2 sene matematik görmedim bana şimdi mat. öğretmeye çalışıyolar sözel devam ediyorduk son anda gelemsi bence hiç bişeyi değiştirmiycek....

şuanki sınav sisteminden hiç bişey anlamadım daha doğrusu bir karmaşadır gidiyor :)

Allah yardımcımız olsun ....

Adsız dedi ki...

inş. hekeziçin hayırlıse olur allah hepenizin yardımcısı olsun kardeşlerimmm. (amin)

Adsız dedi ki...

hakkımızı yiyolarrrrrr..

Adsız dedi ki...

meslek liseli arkadaşlarım seviniyorlar ama acaba istedikleri üniversiteye girebilecek sayısal derslerinde acaba yeterli başarıyı görterebileceklermi Madem bukadar eşitlik merakı var bazılarında neden meslek lisesi imam hatip lisesi bilmem ne lisesi diye birsürü lise var hepsini bir yapın olsun bitsin anadolu fen lisesi için dirsek çürütmemizin ne anlamı kaldı ki ozaman.imam hatip lisesi din görevlisi yetiştirir,meslek lisesi o mesleğe dair eleman yetiştirir bu okulların amacı bu değil mi zaten arkadaşlar!madem kimse memnun deil okuduğu bu okullardan gitmeyin ozaman ,düz liseler ne güne duruyor..eğitim de herkes eşit haklara sahip olsun da çalışanla çalışmayan da bir mi olsun.zaten herkesin hakkı eşit .herkes lise sınavlarına girme hakkına sahip sadece iyi olan iyi yerlere gelir elbette ki başarılı olanın bi farkı olmalı...