1 Ekim 2011 Cumartesi

Ek Yerleştirmede Tercih Sayısı 30'a Çıktı !

YÖK, ek yerleştirmede tercih sayısı 12'den 30'a yükseldi. Adaylar, tıpkı birinci yerleştirmede olduğu gibi 30 farklı program tercih edebilecekler.
İşte ek yerleştirme ile ilgili temel kurallar:
1. 2011 Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS) ile Lisans Yerleştirme Sınavları (LYS) sonuçlarına göre 2011-2012 öğretim yılı için yükseköğretim programlarına ek yerleştirme işlemleri Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezince (ÖSYM) yapılacaktır.

2. 2011-2012 öğretim yılı için yükseköğretim programlarına yapılacak merkezî ek yerleştirme kontenjanlarını,
a) 2011-ÖSYS merkezî yerleştirme sonunda boş kalan kontenjanlar,
b) 2011-ÖSYS merkezî yerleştirme ile kayıt hakkı kazanan adayların kayıt yaptırmaması nedeniyle boşalan
kontenjanlar ve
c) 2011-ÖSYS Yükseköğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzu basıldıktan sonra açılan ve bu nedenle
merkezî yerleştirme işlemlerine girmemiş olan yeni yükseköğretim programlarının kontenjanları
oluşturur.

3. 2011 ek yerleştirmeye başvurabilmek için 2011-ÖSYS'ye başvurulmuş olması zorunludur.

4. 2011 ek yerleştirmede tercihlerin yapılması ile ilgili kurallar bu kılavuzda yer almıştır.

5. Adaylar, tercih yapma hakları bulunan tablolardan toplam 30'u geçmemek üzere istedikleri sayıda tercih
yapabileceklerdir.

6. ÖSYM'nin gerek yükseköğretim kurumlarındaki kayıt işlemleri gerekse yükseköğretim kurumları arasındaki
yatay geçiş işlemleri ile hiçbir ilişkisi yoktur. Bu konudaki bütün başvuruların, doğrudan ilgili yükseköğretim
kurumlarına yapılması gerekir.

7.Ek yerleştirme kontenjanlarına yerleştirme yapılırken, 2011 Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi Kılavuzu ve
2011-ÖSYS Yükseköğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzunda yer alan ilke ve kurallara uyulacaktır. Bu
kılavuzda yer alan okul birincileri, bedensel özürlüler, bir mesleğe yönelik program uygulayan liselerin mezunları,
belli sanat dalları, konu alanları veya sporda üstün yetenekli olanlar ile ilgili ilke ve kurallar ek yerleştirme için de
geçerlidir. Bu nedenle adayların adı geçen kılavuzları yeniden gözden geçirmeleri yararlarına olabilir.

Hiç yorum yok: